maria:duffektrener
Scenografka, kostiumolożka, dekoratorka wnętrz. Na Uniwersytecie Jagiellońskim ukończyła historię sztuki, jest również absolwentką Policealnej Szkoły Projektowania Ubioru.
Urodziła się w stolicy Dolnego Śląska i tu wciąż mieszka, choć, jak wspomina w rozmowie z Sylwią Kucharską, „wybór miejsca zamieszkania nie wydaje się w moim przypadku całkiem oczywisty, ponieważ – jak wiadomo – człowiek, który pracuje w zawodzie filmowca, po prostu jedzie tam, gdzie ma akurat coś ciekawego do zrobienia.”
Karierę rozpoczęła w 1997 roku, kiedy odpowiadała za dekorację wnętrz w debiutanckiej „Przystani” Jana Hryniaka i kostiumy w dokumencie „Cybulski. Ostatnia podróż Joanny Kawalec” i Jolanty Popielarz. Pierwszym fabularnym projektem, do którego Maria Duffek samodzielnie przygotowała scenografię, było „Jutro będzie niebo” w reżyserii Jarosława Marszewskiego z 2001 roku (premiera - 2002). Nagrodzony na festiwalach w Gdyni, Koszalinie i Setubal film powstawał w malowniczych dolnośląskich plenerach – na ekranie pojawia się Kotlina Kłodzka, Dzierżoniów, Sobótka i stacja kolejowa w Olbrachtowicach. Artystka odpowiada również za dekorację wnętrz w filmie „Przybyli ułani” w reżyserii wrocławskiego reżysera Sylwestra Chęcińskiego.
W swojej karierze artystka pracowała przy ponad 80 produkcjach, również międzynarodowych, wśród których znalazły się m. in. polsko-rosyjska koprodukcja „Break Point” w reżyserii Marka Nowickiego (2002), niemieckie „Tage des Sturms” (2003) i „Die Kinder der Flucht” (2006), rosyjski serial „Diversant. Konec wojny” (2007 – zdjęcia powstawały na zamku Czocha oraz we Wrocławiu, m. in. na ulicach Kurkowej i Ptasiej) czy „Taras Bulba” (2009 – kręcony m.in. w Bolesławcu).
Maria Duffek jest członkinią Stowarzyszenia Filmowców Polskich. We wrocławskim Centrum Technologii Audiowizualnych kieruje zespołem odpowiedzialnym za restaurowanie kostiumów z przepastnego archiwum instytucji kontynuującej tradycje wrocławskiej Wytwórni Filmów Fabularnych.
Oprac. Dawid JunkeCzytaj dalej...
jerzy:irzykszkolenie: mistrz:oświetlenia 9-12.12
W branży filmowo-telewizyjnej pracuje od 1989 roku. Mistrz oświetlenia, przez długie lata związany z firmą Gaffers, obecnie z Cinelight. Początki pracy i naukę oświetlenia zaczynał w TVP Kraków. Wykłada przedmiot „Światło w filmie” w prywatnej szkole filmowej AMA Film Academy. Dyrektor Silver Fox Film.Czytaj dalej...
:krzysztof:jerzakszkolenie: kierownik:planu 10-11.12
Kierownik planu, w branży od 2007.
Filmografia
2023
#BRINGBACKALICE Serial fabularny
Kierownictwo planu, Sprzęt (dyżurny)
2023
EMIGRACJA XD Serial fabularny
Kierownictwo planu (odcinki: 2-3)
2023
RAPORT PILECKIEGO Film fabularny
Kierownictwo planu
2022
KRES NIEWINNOŚCI Serial fabularny
Kierownictwo planu
2022
MARZEC '68 Film fabularny
Kierownictwo planu
2022
WARSZAWIANKA Serial fabularny
Kierownictwo planu
2021
DZIEWCZYNY Z DUBAJU Film fabularny
Kierownictwo planu
2021
KAMERDYNER Serial fabularny
Kierownictwo planu
2021
WARNING Film fabularny
Kierownictwo planu
2020
CHYŁKA. REWIZJA Serial fabularny
Kierownictwo planu
2020
MAGNEZJA Film fabularny
Kierownictwo planu
2020
WSZYSCY MOI PRZYJACIELE NIE ŻYJĄ Film fabularny
Kierownictwo planu
2019
LEGIONY Film fabularny
Kierownictwo planu (sekwencja otwarcia filmu i bitwy pod Rokitną)
2019
MOTYW Serial fabularny
Kierownictwo planu
2018
1983 Serial fabularny
Kierownictwo planu
2018
CHYŁKA. ZAGINIĘCIE Serial fabularny
Kierownictwo planu
2018
DROGI WOLNOŚCI Serial fabularny
Kierownictwo planu
2018
DZIEŃ CZEKOLADY Film fabularny
Kierownictwo planu
2018
KAMERDYNER Film fabularny
Kierownictwo planu
2018
NIELEGALNI Serial fabularny
Kierownictwo planu (odcinki: 1-5)
2018
ŚLEPNĄC OD ŚWIATEŁ Serial fabularny
Reżyser II (plan), Kierownictwo planu
2017 - 2019
DIAGNOZA Serial fabularny
Kierownictwo planu
2017
NAJLEPSZY Film fabularny
Kierownictwo planu
2017
HORACE VERNET "BITWA POD SOMOSIERRĄ" Film dokumentalny - fabularyzowany
Kierownictwo planu
2017
REAKCJA ŁAŃCUCHOWA Film fabularny
Kierownictwo planu
2016
PAKT Serial fabularny
Kierownictwo planu
2016
PITBULL. NIEBEZPIECZNE KOBIETY Film fabularny
Kierownictwo planu
2016
PITBULL. NOWE PORZĄDKI Film fabularny
Kierownictwo planu
2015 - 2016
POWRÓT DO PRZESZŁOŚCI Serial dokumentalny
Kierownictwo planu (odcinki: 9-10)
2015
PAKT Serial fabularny
Kierownictwo planu
2015
PROKURATOR Serial fabularny
Kierownictwo planu (odcinki: 1-5)
2014 - 2019
WATAHA Serial fabularny
Kierownictwo planu (odcinki: 7-12)
2013
BEZ TAJEMNIC Serial fabularny
Kierownictwo planu SERIA 3
2013
UKŁAD ZAMKNIĘTY Film fabularny
Kierownictwo planu (współpraca), Dyżurny planu
2011
INSTYNKT Serial fabularny
Kierownictwo planu (II ekipa), Dyżurny planu Reżyser II
2023
ABSOLUTNI DEBIUTANCI Serial fabularny
Reżyser II (planowy)
2018
ŚLEPNĄC OD ŚWIATEŁ Serial fabularny
Reżyser II (plan), Kierownictwo planu
2023
#BRINGBACKALICE Serial fabularny
Kierownictwo planu, Sprzęt (dyżurny), Obsada aktorska
2020
CHYŁKA. REWIZJA Serial fabularny
Obsada aktorska 6
2009
ŚWIAT WEDŁUG KIEPSKICH Serial fabularny
Obsada aktorska (tancerz) SYN NILU (318)
2009
ŚWIAT WEDŁUG KIEPSKICH Serial fabularny
Obsada aktorska (aktor) KONFLIKT POKOLEŃ (320), Dyżurny planu
2016
KOBIETY BEZ WSTYDU Film fabularny
Dyżurny planu
2015
HISZPANKA Film fabularny
Dyżurny planu
2014
SŁUŻBY SPECJALNE Film fabularny
Dyżurny planu
2014
SŁUŻBY SPECJALNE Serial fabularny
Dyżurny planu
2013
DROGÓWKA Film fabularny
Dyżurny planu
2013
PAPUSZA Film fabularny
Dyżurny planu (podczas 9 dni zdjęciowych w dniach 10 - 25 lutego 2012)
2013
UKŁAD ZAMKNIĘTY Film fabularny
Kierownictwo planu (współpraca), Dyżurny planu
2012 - 2013
NA KRAWĘDZI Serial fabularny
Dyżurny planu (odcinki: 1)
2012
HANS KLOSS. STAWKA WIĘKSZA NIŻ ŚMIERĆ Film fabularny
Dyżurny planu
2012
HANS KLOSS. STAWKA WIĘKSZA NIŻ ŚMIERĆ Serial fabularny
Dyżurny planu
2012
OFFLINE Film fabularny - krótkometrażowy
Dyżurny planu
2011 - 2013
PRZEPIS NA ŻYCIE Serial fabularny
Dyżurny planu (odcinki: 14-52)
2011
CZARNY CZWARTEK. JANEK WIŚNIEWSKI PADŁ Film fabularny
Dyżurny planu
2011
INSTYNKT Serial fabularny
Kierownictwo planu (II ekipa), Dyżurny planu
2011
LINIA ŻYCIA Serial fabularny
Dyżurny planu
2010
"KRET" Film fabularny
Dyżurny planu
2010
CIACHO Film fabularny
Dyżurny planu
2009 - 2020
BLONDYNKA Serial fabularny
Dyżurny planu (seria 1)
2009
DOM ZŁY Film fabularny
Dyżurny planu
2009
JANOSIK. PRAWDZIWA HISTORIA Film fabularny
Dyżurny planu
2008 - 2009
39 I PÓŁ Serial fabularny
Dyżurny planu (seria 2-3)
2008
KOCHAJ I TAŃCZ Film fabularny
Dyżurny planu, Obsługa planu
2011
1920 BITWA WARSZAWSKA Film fabularny
Obsługa planu (techniczna), Budowa dekoracji
2010
ESSENTIAL KILLING Film fabularny
Budowa dekoracji (Polska), Współpraca operatorska
2008
O PRAWO GŁOSU Spektakl telewizyjny
Współpraca operatorskaCzytaj dalej...
:maria:łukaszewska:ciesielskatrener
Przygodę ze sztuką zaczęła w wieku 15 lat malując ciała tancerzy i akrobatów (bodypainting).
Ukończyła Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, ale zdecydowanie pokochała sztukę i film. Od 2009 r. pracuje jako dyplomowana charakteryzatorka/wizażystka.
Posiada ukończone liczne kursy z zakresu sfx (efektów specjalnych), fryzjerstwa oraz kosmetyki. Efektów specjalnych uczyła się w Polsce od najlepszych specjalistów w swojej dziedzinie oraz w Pradze pod czujnym okiem charakteryzatorów ze studia FX Creator.
Pracowała przy ponad 20-stu produkcjach długo i krótkometrażowych. Są to m.in : "Wesele II" reż. Wojtek Smarzowski, "Republika dzieci" reż J.J. Kolski, "Polowanie na Ćmy" reż. Michał Rogalski, "Śmierć Zygielbojma" reż. Ryszard Brylski. Dla platfomy Netflix m.in "Barbarians", "Old People" czy serial "Der Palast".
Poza filmami swoją pasję realizuje także na planach reklam i teledysków. W 2023 r. odbyła się premiera filmu "Rój", która była debiutem charakteryzatorskim.Czytaj dalej...
:łukasz:banachtrener
Pracował przy reportażach i filmach dokumentalnych dla stacji BBC, ABC, ARTE czy YLE. Prace na planie filmowym rozpoczął jako asystent realizatora. Przez wiele lat pracował pełniąc funkcję asystenta, mikrofoniarza a obecnie realizuje dźwięk na planach telewizyjnych i filmowych. Od blisko 8 lat jest związany z państwową Akademią Muzyczną w Bydgoszczy gdzie prowadzi warsztaty dla studentów reżyserii dźwięku.Czytaj dalej...
:bartosz:łappotrener
:monika:krzanowskatrener
Realizator/ operator dźwięku, absolwentka wydziału Reżyserii Dźwięku Uniwersytetu Muzycznego w Warszawie.
Od roku 1996 czynnie działająca w świecie seriali i filmów.
Pracująca przy największych projektach w kraju.
Właścicielka Dźwiękowego Pola- firmy, która odpowiada za realizacje dźwięku w wielu projektach w Polsce .
Współpracuje z wieloma realizatorami i mikrofoniarzami zapewniając im komfort pracy zaplecze techniczne .
Czytaj dalej...
julia:popkiewicztrener
Od dwudziestu lat pracuje jako reżyser obsady. W jej filmografii jest ponad 50 filmów i seriali fabularnych polskich i międzynarodowych produkcji. Jej książka „Casting. Pierwsze spotkanie aktor-reżyser” (2017) wydana przez filmowe wydawnictwo Wojciech Marzec jest pierwszą i jedyną polska książką zajmującą się tematem reżyserii obsady w polskim filmie.
Jako reżyser obsady tworzyła takie filmy jak: „Sonata” Bartosza Blaschke, „Ciemno Prawie Noc” Borysa Lankosza, „80 milionów” Waldemara Krzystka, „Sala Samobójców” Jana Komasy, „W imię..” Małgośki Szumowskiej, „Volta” Juliusza Machulskiego, „Czerwony Pająk” Marcina Koszałki. Przygotowywała obsadę do produkcji międzynarodowych, takich jak „Ja, Olga Hepnarova” reż. Tomás Weinreb, Petr Kazda, „Mother” reż. Lee Mackintosch Jones czy „Strawberry Days” reż. Wiktora Ericssona.
W filmach i serialach, do których tworzyła casting debiutowali w głównych rolach młodzi aktorzy tacy jak: Bartosz Bielenia, Filip Pławiak, Zofia Wichłacz, Michalina Olszańska, Jakub Gierszał, Mateusz Więcławek czy ostatnio Michał Sikorski. Te debiuty aktorskie zostały wielokrotnie wyróżnione m.in. przez Europen Shooting Stars, Festiwal Polskich Filmów Fabularnych czy Polskie Nagrody Filmowe.
Członek Gildii Reżyserek i Reżyserów Obsady, Stowarzyszenia Filmowców Polskich oraz Polskiego Towarzystwa Ludoznawczego. Certyfikowany Inspektor Drzew.Czytaj dalej...
ewa:brodzkatrener
Reżyserka obsady z bogatym doświadczaniem i interesującym dorobkiem. Za obsadę do filmu „Cicha noc” w reż. P. Domalewskiego została uhonorowana nagrodą im. Weroniki Migoń.
Ukończyła Wydział Radia i TV Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, obecnie to Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego przy UŚ w Katowicach.
W 2022 r. z Koleżankami i Kolegami reżyserkami/mi obsady powołała Gildię Polskich Reżyserek i Reżyserów Obsady (PCDG).
Jest członkinią światowego stowarzyszenia reżyserów obsady International Casting Directors Association (ICDA).Czytaj dalej...
agata:zalewskaszkolenie: scenograf:planowy 9-11.12
Scenografka i kostiumografka w produkcjach filmowych i teatralnych w Polsce, UK i Grecji. Absolwentka Socjologii na Uniwersytecie Warszawskim i Scenografii na ASP w Warszawie. Interesuje się budowanie tożsamości postaci, haptycznymi aspektami obrazu oraz estetyką redukcji w obrazie filmowym. Działa dydaktycznie i badawczo w Katedrze Intermediów i Scenografii, Pracowni Interdyscyplinarnej w obszarze narracji wizualnej, eksperymentu filmowego i scenografii na Wydziale Artystycznym ASP Katowice.
Czytaj dalej...
paweł:mendrekszkolenie: scenograf:planowy 9-11.12
Twórca wizualny, filmowiec, edukator oraz dyrektor kreatywny o wielowarstwowej praktyce artystycznej. Jego działania obejmują rysunek, fotografię, kolaż, projekty wydawnicze, działania scenograficzne oraz eksperymenty z wykorzystaniem obrazu ruchomego i innowacyjną produkcję filmową. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, Universitat fur Angenwandte Kunst w Wiedniu oraz Prague Film School dzięki, którym zdobył solidne fundamenty w dziedzinie sztuki wizualnej i filmu. Jego obszerne doświadczenie otwiera drzwi do angażowania się w projekty, które badają film jako formę sztuki na różnych poziomach percepcji. Obecnie realizuje eksperymentalny projekt filmowy "Synestezja" na Wydziale Produkcji Filmowej Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, TV i Teatralnej im. L. Schillera w Łodzi, a jako profesor nadzwyczajny filmu eksperymentalnego i narracji wizualnej w Pracowni Interdyscyplinarnej na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach dzieli się swoimi doświadczeniami z młodymi artystami. Sprawując funkcję kierownika Katedry Intermediów i Scenografii realizuje szeroką współpracę międzynarodową przyczyniają się do rozwoju nowatorskich praktyk w dziedzinie filmu i sztuki wizualnej.Czytaj dalej...
janusz:julo:sustrener
Ukończył PWSFTviT w Łodzi, wydział operatorski. W zawodzie pracuje od 1994 roku. Operator kamery, ma za sobą takie produkcje fabularne jak: „Nigdy w życiu”, „Mała Moskwa”, „7 Uczuć”, „Ayka”, „Ikar.Legenda Mietka Kosza”, „Broad Peak”, „Orzeł.Ostani patrol”, seriale: „Londyńczycy”, „Wataha”, „Kruk”, „Rojst’97”, „Klangor”, „Krakowskie Potwory”, „Zachowaj Spokój”, „Barbarians” czy teatry Tv „Noc Helvera”, „Ballada o Zakaczawiu”, „Moralność pani Dulskiej”, „W małym dworku”. Z kamerą realizując zdjęcia do produkcji telewizyjnych przemierzył kawał świata. Zapalony himalaista.Czytaj dalej...
krzysztof:mieszkowskitrener
radosław:skłodowskitrener
Reżyser dźwięku i wykładowca. Zainteresowany tworzeniem dźwięku do mediów linearnych - filmów fabularnych, seriali telewizyjnych, reklam, zwiastunów, animacji, mediów internetowych oraz do mediów nielinearnych - rzeczywistości wirtualnej i gier wideo. Współpracował z wieloma studiami, producentami i reżyserami, m.in. Andrzejem Wajdą, Agnieszką Holland, Juliuszem Machulskim czy Krzysztofem Zanussim.Czytaj dalej...
bartłomiej:gocałtrener
tomasz:augustynektrener
Operator filmowy, absolwent Wydziału Radia i Telewizji na Uniwersytecie Śląskim. Jest autorem zdjęć licznych seriali, filmów fabularnych i dokumentalnych. Ma na swoim koncie takie producje jak "Wataha", "Sonata", "Prokurator", czy "Odwróceni". Nie wstydzi się również tego, że swój warsztat doskonalił na planie setek reklam na całym świecie. Każdą wolną chwilę poświęca wspinaniu, a najbardziej lubi łączyć obie pasje. W 2020 roku za zdjęcia do serialu "Wataha" otrzymał nagrodę PSC.Czytaj dalej...
kaja:jałochatrener
Absolwentka Wydziału Produkcji w Łódzkiej Szkole Filmowej. Uczestniczka warsztatów Atelier Scenariuszowe, Kids Kino Lab, Script Circle. Pracowała przy takich produkcjach jak „Ciemno, prawie noc”, „Boże Ciało”. Doświadczenie jako asystentka reżysera / reżyserki zdobywała przy filmach pełnometrażowych tj. „Żeby nie było śladów”, „Kobieta na dachu” oraz serialach „Żmijowisko” i „Układ”. Obecnie konsultuje scenariusze oraz pracuje jako development executive w firmie Shipsboy.Czytaj dalej...
bartosz:blaschketrener
Polski reżyser, scenarzysta i operator filmowy.
Absolwent realizacji obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografii w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego oraz Mistrzowskiej Szkoły Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy. Reżyser i scenarzysta filmów muzycznych, dokumentalnych i fabularnych.
Zdobywca III Nagrody PISF (wspólnie z Dominikiem Gąsiorowskim) za scenariusz Felicja i Jezus (2014) oraz II Nagrody za scenariusz Sonata (2018) w konkursie "Script Pro". Laureat Nagrody im. Janusza „Kuby” Morgensterna „Perspektywa” za najlepszy debiut w związku z reżyserią pełnometrażowego filmu fabularnego “Sonata”
Członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich oraz Gildii Reżyserów Polskich.Czytaj dalej...
paweł:satalatrener
Rocznik 1964, zatem już nie najmłodszy ze mnie gripman. Przygodę z filmem jako grip zacząłem zaraz po studiach w latach 90-tych. Były to czasy, w których aby zrobić jazdę kamerową do wyboru stały: ciężka platforma tzw. bobrowska albo wysłużony wózek elemack. Podążając za potrzebą ruchu kamery w moich projektach zakupiłem bezpośrednio w niemieckiej fabryce, w prawdzie używany, ale w pełni nowoczesny wózek wraz z osprzętem. Miał służyć przy produkcji reklam, które wtedy kręciłem. I tak się zaczęło. Po reklamach przyszedł chrzest czyli pierwsza duża produkcja TVP "Przygody dobrego Wojaka Szwejka"! Potem kolejny film, kolejny teatr telewizji. Przybywało doświadczeń, wyzwań i kolejnych nowych sprzętów. Choć Warszawa nieraz kusiła, zostałem tu na Śląsku. Przez wszystkie te lata na moim sprzęcie swoje pierwsze etiudy kręcili dziś znani i doceniani polscy operatorzy. Zawsze odczuwałem potrzebę pomagania studentom przy ich pierwszych projektach filmowych. Ta moja skromna misja powiodła się. I oby trwała nadal!Czytaj dalej...
norbert:rudziktrener
Wykładowca montażu filmowego i dokumentalnego w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.Od ponad trzydziestu lat zajmuje się zawodowo cyfrowymi technologiami rejestracji i obróbki obrazu filmowego tak na wielu planach filmowych jak i w zaciszu pracowni montażu.
Wybrane realizacje filmów fabularnych i spektakli teatralnych:
„DOLINA BOGÓW” (2016-2019) („Valley of the Gods”), reż. Lech Majewski, (DIT, Montaż, Mastering, Efekty specjalne)
„DAY RISES. I FALL” (2019), reż. Michał Friedrich, (DIT, Montaż, Efekty specjalne, Korekcja barwna, Mastering)
„IMPERIUM” (2019), reż. Robert Talarczyk, Spektakl telewizyjny (Montaż)
„DOMINUM MONTES. GÓRY JANA PAWŁA II” (2018), reż. Adam Kraśnicki (Montaż obrazu i dźwięku, Korekcja barwna, Mastering)
„NARODZINY POLSKICH SKRZYDEŁ” (2018), reż. Grzegorz Styła (Montaż obrazu i dźwięku, Korekcja barwna, Mastering, Efekty specjalne)"Czytaj dalej...
hovhannes:hovhannisyantrener
W latach 2010-2013 studiował na wydziale operatorskim Uniwersytetu Teatru i Kinematografii w Erywaniu, jednocześnie stawiając pierwsze kroki na planach filmowych w ekipie oświetleniowej. W 2017 roku ukończył podyplomowy kurs operatorski w AMA Film School.
Ma kilkunastoletnie doświadczenie w realizacji programów telewizyjnych, transmisji bezpośrednich, reklam, teledysków muzycznych, wywiadów, seriali telewizyjnych, filmów fabularnych i dokumentalnych.
Po przyjeździe do Polski w 2016 roku miał przyjemność pracować m.in. z Krzysztofem Langiem na planie „Ach śpij kochanie”, z Agnieszką Holland przy produkcji „Obywatela Johns’a”, a także z Małgorzatą Szumowską reżyserującą „Śniegu już nigdy nie będzie”.
Na co dzień współpracuje z największymi centrami produkcji filmowo-telewizyjnej m.in. Cinelight, Heliograf, ATM czy Polsat jako powszechnie ceniony mistrz oświetlenia.Czytaj dalej...