emma:caviezelszkolenie: distribution:and:market:strategist
Emma Caviezel pracuje jako agentka sprzedaży w MoreThan Films oraz zajmuje się licencjami w Detusche Film - und Fernsehakademie Berlin (DFFB). Swoją przygodę w branży filmowej rozpoczęła w firmie Umedia International w Londynie. Później przeniosła się do świata festiwali filmowych - przede wszystkim była programerką Międzynardowego Festiwalu Filmowego w Göteborgu oraz pracowała z platformą streamingową Draken Film. Podczas pandemii pomagała kinom, festiwalom oraz archiwom przy digitalizacji treści jako konsultantka ds. wideo na życzenie. W ostatnich latach Emma angażuje się w organizację Co-Production Market na Berlinale oraz Visions du Réel w Nyon, współpracując z programerami oraz wspierając początkujących producentów i reżyserów. Ukończyła studia na kierunku International Relations na Uniwersytecie w Edynburgu. Brała także udział w szkoleniach branżowych na DFFB, Locarno Film Festival, EUROVOD oraz Independent Cinema Office.
distribution:and:market:strategist26.05.-29.05.2025
Kurs obejmuje 4 dni sesji skupionych wokół istotnych kwestii związanych z międzynarodowym rynkiem filmowym, festiwalami, dystrybucją, sprzedażą i aspektami prawnymi. Łącząc elementy wykładu, case studies i zadania praktyczne, uczestnicy będą mieli doskonałą okazję, aby dokładnie zgłębić prezentowane zagadnienia pod okiem wiodących przedstawicielek branży.
Pierwszego dnia uczestnicy zdobędą praktyczne informacje na temat poruszania się po międzynarodowym rynku filmowym. Ten interaktywny warsztat obejmuje strategiczne podejście do festiwali filmowych, a następnie wprowadzenie do międzynarodowej sprzedaży i dystrybucji — w tym na VOD i nie tylko. Prowadzącą jest Emma Caviezel.
Kolejnego dnia Lediona Kasapi poprowadzi praktyczne warsztaty z podstaw prawa filmowego, dokonując analizy chain of title i rozszyfrowania tajemnic międzynarodowych umów sprzedaży i tzw. "acquisition agreements".
Następnie Anna Huth, w module poświęconym impact campaigns, przejdzie przez proces projektowania strategicznych planów dotyczących kampanii marketingowych, które korespondują z głównymi tematami i celami filmu. Podczas warsztatów uczestnicy poznają narzędzia pomocne w identyfikacji odbiorców docelowych, budowania partnerstw i nawiązywania współprac z festiwalami, organizacjami pozarządowymi i mediami w celu maksymalizacji społecznego, politycznego oraz kulturalnego wpływu filmu.
Babette Dieu oferuje praktyczne wprowadzenie przygotowujące do poruszania się po rynkach filmowych. Szczególny nacisk położony zostanie przede wszystkim na kwestię budowania strategii - począwszy od wyznaczania jasnych celów i wyboru odpowiednich wydarzeń do pitchowania projektów oraz zawierania znaczących kontaktów w branży. Uczestnicy przyjrzą się bliżej dwóm kluczowym targom filmowym na świecie - Marché du Film w Cannes oraz European Film Market w Berlinie, poznając ich specyfikę, programy, ofertę oraz płynące z udziału w nich korzyści i możliwości.
Warsztaty odbędą się w dniach 26-29 maja w Babelsbergu w Poczdamie.
Opłata za udział w warsztatach wynosi 500 zł netto + 23% VAT (cena obejmuje zakwaterowanie w Poczdamie).Czytaj dalej...