:fotosista
Warsztat będzie się składać z
1. części teoretycznej - na wybranych przykładach z osobistego portfolio - opis specyfiki pracy fotosisty, jego funkcji i znaczenia, przedstawienie narzędzi oraz cech jakimi musi się charakteryzować fotograf planowy, by dowieźć jak najlepszy materiał fotograficzny, który wypromuje film.
2. części praktycznej na planie filmowym.
Warsztaty odbywają się przy wsparciu Łódź Film Commission.Czytaj dalej...
koordynator/ka:ds.scen:intymnych
Profesjonalna scena intymna zaczyna się od dobrego „setupu” – nie tylko kamery, światła i blockingów, ale przede wszystkim relacji, komunikacji i świadomości twórczej.
Warsztat INTIMACY SETUP to praktyczny przewodnik dla reżyserów i operatorów, którzy chcą tworzyć sceny intymne z szacunkiem, bezpieczeństwem i pełnym zrozumieniem języka filmowego dla wszystkich na planie.
Prowadzący: INTIMACY DUO - Kaja Wesołek-Podziemska, Marta A. Zygadło
Czas trwania - warsztat: 3 dni x 6 godzin (zegarowa godzina - 60 minut)
Cel warsztatu:
Celem warsztatu jest wyposażenie reżyserów i operatorów w praktyczne narzędzia do planowania, prowadzenia i realizacji scen intymnych w sposób profesjonalny, bezpieczny i artystycznie świadomy – z poszanowaniem granic aktorów, zasad consentu oraz współpracy z koordynatorem scen intymnych.
Dowiesz się:
• czym jest scena intymna
• jaki jest język komunikacji o scenie intymnej
• jak budować prawidłową komunikację z zespołem i osobami aktorskimi
• jak zarządzać swoim procesem twórczym
• jak budować bezpieczeństwo w dyskomforcie
• jakie są narzędzia choreografii wykorzystywane w realizacji scen intymnych
• czym jest proces koordynacji scen intymnych i jak pracować z koordynatorem scen intymnych,
• jak planować ujęcia z poszanowaniem granic aktorów,
• jak przekładać napięcie emocjonalne na obraz – bez przekraczania granic.
Wizja artystyczna + Empatia + Technika = profesjonalny setup każdej sceny.
Po ukończeniu warsztatu uczestnicy zdobędą następujące umiejętności:
1. Świadome planowanie scen intymnych
– tworzenie koncepcji i języka wizualnego z uwzględnieniem granic osób aktorskich i wymogów bezpieczeństwa.
2. Efektywna współpraca z koordynatorem_ką scen intymnych
– zrozumienie jego roli, procesów i narzędzi pracy oraz jak najlepiej integrować go/ją z zespołem kreatywnym.
3. Komunikacja z osobami aktorskimi w kontekście scen wrażliwych
– prowadzenie rozmów o consencie, ustalaniu granic i potrzebach bez presji.
4. Praktyczne narzędzia reżyserskie i operatorskie
– sposoby kadrowania, ustawienia kamery i blockingów, które wspierają narrację bez eksploatacji.
5. Rozpoznawanie i unikanie ryzyka w pracy na planie
– w kontekście intymności, emocji, hierarchii i odpowiedzialności.
6. Budowanie bezpiecznej atmosfery twórczej
– w której wszyscy członkowie i członkinie zespołu mogą działać z szacunkiem, otwartością i świadomością granic.Czytaj dalej...
:DIT
W trakcie warsztatów uczestnicy przejdą przez cały proces produkcji zdjęciowej, kończąc na korekcji barwnej.
Omówione zostaną takie aspekty pracy DIT jak:
- Przygotowanie koncepcji wizualnej i kolorystycznej - rzeczy łączącej w sobie wizję reżysera, operatora, kostiumów czy scenografii, szukanie referencji i dyskutowanie o nich (np. z wykorzystaniem ShotDecka)
- Analiza procesu produkcji filmowej pod kątem pracy DITa - od przygotowań, przez zdjęcia, montaż, conforming, efekty specjalne i korekcję barwną
- Najbezpieczniejsze procesy Data Wranglingu z przybliżeniem dostępnych na rynku programów, przy uwzględnieniu wymagań różnych firm (np. Netflixa). Przejście przez przebieg tych procesów na planie oraz omówienie czynników mających na niego wpływ, takich jak różne kamery, czytniki, prędkości, transfery itp.
- Przygotowanie materiałów do montażu bezpośrednio na planie (tzw. Dailies)
- Color Management tj. ACES, Davinci Intermediate czy Color Space Transform, i wszystkie pojęcia z tym związane, takie jak IDT, ODT, Color Gamut, Color Space itp.
- Produkcja HDR
- Proces korekcji barwnej (na bazie case-study „Ołowiane Dzieci")
W części praktycznej, która odbędzie się przede wszystkim w programie Davinci Resolve, zostanie sprawdzone działanie Color Managementu w praktyce (efekty i różnice na bazie analizy materiałów z planu). Uczestnicy nauczą się tworzyć Look tzw. Look Development, porozmawiają o dostępnych narzędziach, które w tym pomagają oraz tych, które są wbudowane i dostępne bezpośrednio w programie DaVinci. Nauczą się i omówią dokładnie Davinci Rsolve Mini Panel do korekcji barwnej - jego zastosowanie, możliwości i jak sprawnie z niego korzystać.Czytaj dalej...
distribution:and:market:strategist26.05.-29.05.2025
Kurs obejmuje 4 dni sesji skupionych wokół istotnych kwestii związanych z międzynarodowym rynkiem filmowym, festiwalami, dystrybucją, sprzedażą i aspektami prawnymi. Łącząc elementy wykładu, case studies i zadania praktyczne, uczestnicy będą mieli doskonałą okazję, aby dokładnie zgłębić prezentowane zagadnienia pod okiem wiodących przedstawicielek branży.
Pierwszego dnia uczestnicy zdobędą praktyczne informacje na temat poruszania się po międzynarodowym rynku filmowym. Ten interaktywny warsztat obejmuje strategiczne podejście do festiwali filmowych, a następnie wprowadzenie do międzynarodowej sprzedaży i dystrybucji — w tym na VOD i nie tylko. Prowadzącą jest Emma Caviezel.
Kolejnego dnia Lediona Kasapi poprowadzi praktyczne warsztaty z podstaw prawa filmowego, dokonując analizy chain of title i rozszyfrowania tajemnic międzynarodowych umów sprzedaży i tzw. "acquisition agreements".
Następnie Anna Huth, w module poświęconym impact campaigns, przejdzie przez proces projektowania strategicznych planów dotyczących kampanii marketingowych, które korespondują z głównymi tematami i celami filmu. Podczas warsztatów uczestnicy poznają narzędzia pomocne w identyfikacji odbiorców docelowych, budowania partnerstw i nawiązywania współprac z festiwalami, organizacjami pozarządowymi i mediami w celu maksymalizacji społecznego, politycznego oraz kulturalnego wpływu filmu.
Babette Dieu oferuje praktyczne wprowadzenie przygotowujące do poruszania się po rynkach filmowych. Szczególny nacisk położony zostanie przede wszystkim na kwestię budowania strategii - począwszy od wyznaczania jasnych celów i wyboru odpowiednich wydarzeń do pitchowania projektów oraz zawierania znaczących kontaktów w branży. Uczestnicy przyjrzą się bliżej dwóm kluczowym targom filmowym na świecie - Marché du Film w Cannes oraz European Film Market w Berlinie, poznając ich specyfikę, programy, ofertę oraz płynące z udziału w nich korzyści i możliwości.
Warsztaty odbędą się w dniach 26-29 maja w Babelsbergu w Poczdamie.
Opłata za udział w warsztatach wynosi 500 zł netto + 23% VAT (cena obejmuje zakwaterowanie w Poczdamie).Czytaj dalej...
1st:assistant:director26.05.-27.05.2025
Podczas dwudniowego warsztatu z zawodu 1st AD zgłębione zostaną zagadnienia dotyczące roli i zadań osoby pełniącej funkcję asystenta reżysera. Korzystając z fragmentów scenariuszy filmów fabularnych uczestnicy wezmą udział w case study skupiającym się na obowiązkach i szczegółach pracy 1st AD. Podjęte zostaną wątki związane z przekładaniem scenariusza na harmonogram i planowanie zdjęć, a także metody rozwiązywania potencjalnych konfliktów i problemów. Stephan specjalizuje się w pracy z kaskaderami, efektami specjalnymi, SFX, wybuchami, helikopterami i łodziami na planie. To tylko przykładowe apsekty pracy w trudnych warunkach, które zostaną omówione podczas trwania kursu.
Warsztaty odbędą się w dniach 26-27 maja w Babelsbergu w Poczdamie.
Opłata za udział w kursie wynosi 500 zł netto + 23% VAT (cena obejmuje zakwaterowanie).Czytaj dalej...
animator:techniczny
Zaparaszamy na kolejną odsłonę warsztatu z zawodu animator techniczny! Poczdas trzydniowego, praktycznego kursu uczestnicy dowiedzą się m.in.:
- jak przygotować grafikę pod rigowanie
- jak wygląda rigowanie wektorowe oraz rastrowe przy użyciu narzędzi i pluginów w After Effects
- jak zaprojektować ruch taki jak bieg czy chód podstawowe podziały czasowe plus wykorzystanie komend w celu zapętlenia
- jak osadzać ruchome postaci w scenerii i podstawy przygotowania kompozycji w 3D w After effects
Udział w warsztatach jest bezpłatny. Czytaj dalej...
asystent:reżysera
Asystent reżysera nie tylko podaje kawę! W ramach warsztatów przyjrzymy się dokładnie tej funkcji – roli dość niepozornej, ale istotnej dla płynnego funkcjonowania planu filmowego. W ramach części teoretycznej opowiem o obowiązkach asystenta w preprodukcji i okresie zdjęciowym. Porozmawiamy o współpracy z reżyserem, II reżyserem (planowym i biurowym) oraz z członkami poszczególnych pionów i aktorami. W ramach zadań praktycznych przeanalizujemy sceny pod kątem inscenizacji oraz poszukamy wspólnych rozwiązań trudnych sytuacji, które mogą nam się przydarzyć podczas zdjęć. Na koniec spróbujemy odpowiedzieć na pytania – czy asystent reżysera może mieć kreatywny wpływ na końcowy efekt filmu i co może nam dać doświadczenie zebrane w ramach pełnienia tej funkcji na kolejnych etapach filmowej kariery. Warsztaty trwają dwa dni.
Czytaj dalej...