f:l

film:lab

krzysztof:szubartowskiszkolenie: :DIT

Pracuje na planie filmowym od 2005 roku. Początkowo pełnił funkcję asystenta kamery, która z czasem uległa rozbudowaniu oraz uzupełnieniu o korekcję barwną i zamieniła się w DIT (Digital Image Technician). Od roku 2020 jest również kolorystą, z główną siedzibą w Editorium. Współpracuje także z innymi domami postprodukcyjnymi, takimi jak DIF czy Fire Place. Na planie jego głównym zadaniem jest dbanie o materiały, BackUp, ich kontrola, pilnowanie jakości we współpracy z operatorem obrazu oraz przygotowanie ich do montażu. Zajmuje się także korekcją barwną tych materiałów już na planie. Współpracował z wieloma operatorami na rynku, przede wszystkim z Witoldem Płóciennikiem, Adamem Sikorą, Pawłem Dyllusem, Łukaszem Żalem, Łukaszem Guttem, Jackiem Podgórskim, Maciejem Sobierajem, Markiem Rajcą, Łukaszem Bielanem, Tomkiem Madejskim, Tomkiem Woźniczką czy Malte Rosenfeld Pracował przy produkcjach takich jak: „Przepiękne”, „Idź Przodem Bracie”, „Klangor”,  „Broad Peak”, „Kruk. Jak tu ciemno”, „Minuta Ciszy”, „Kamerdyner”, „Ikar”, „Pokot”, czy „Jestem Mordercą”.

:warsztat:DIT

W trakcie warsztatów uczestnicy przejdą przez cały proces produkcji zdjęciowej, kończąc na korekcji barwnej. Omówione zostaną takie aspekty pracy DIT jak: - Przygotowanie koncepcji wizualnej i kolorystycznej - rzeczy łączącej w sobie wizję reżysera, operatora, kostiumów czy scenografii, szukanie referencji i dyskutowanie o nich (np. z wykorzystaniem ShotDecka) - Analiza procesu produkcji filmowej pod kątem pracy DITa - od przygotowań, przez zdjęcia, montaż, conforming, efekty specjalne i korekcję barwną - Najbezpieczniejsze procesy Data Wranglingu z przybliżeniem dostępnych na rynku programów, przy uwzględnieniu wymagań różnych firm (np. Netflixa). Przejście przez przebieg tych procesów na planie oraz omówienie czynników mających na niego wpływ, takich jak różne kamery, czytniki, prędkości, transfery itp. - Przygotowanie materiałów do montażu bezpośrednio na planie (tzw. Dailies) - Color Management tj. ACES, Davinci Intermediate czy Color Space Transform, i wszystkie pojęcia z tym związane, takie jak IDT, ODT, Color Gamut, Color Space itp. - Produkcja HDR - Proces korekcji barwnej (na bazie case-study „Ołowiane Dzieci") W części praktycznej, która odbędzie się przede wszystkim w programie Davinci Resolve, zostanie sprawdzone działanie Color Managementu w praktyce (efekty i różnice na bazie analizy materiałów z planu). Uczestnicy nauczą się tworzyć Look tzw. Look Development, porozmawiają o dostępnych narzędziach, które w tym pomagają oraz tych, które są wbudowane i dostępne bezpośrednio w programie DaVinci. Nauczą się i omówią dokładnie Davinci Rsolve Mini Panel do korekcji barwnej - jego zastosowanie, możliwości i jak sprawnie z niego korzystać.Czytaj dalej...