kacper:bartnikszkolenie: unreal:engine:generalist
Kacper rozpoczął swoją przygodę z Unreal Engine blisko dekadę temu. Początkowo koncentrował się na programowaniu oraz tworzeniu grafiki 3D na potrzeby gier komputerowych. Z biegiem lat jego zainteresowania oraz kompetencje ewoluowały, co pozwoliło mu rozszerzyć działalność o branżę filmową. Obecnie, dysponując niemal dziesięcioletnim doświadczeniem w sektorze filmowym, pełni rolę Unreal Generalist w obszarze postprodukcji i animacji 3D w Platige Image.
Na przestrzeni swojej kariery współpracował z uznanymi markami, takimi jak Aston Martin, Media Monks czy Tencent, zdobywając doświadczenie w zróżnicowanych aspektach projektowania i produkcji wizualnej. W realizowanych projektach artystycznych i komercyjnych specjalizuje się w modelowaniu 3D, kompozycji scen, tworzeniu tekstur i materiałów, oświetleniu oraz zaawansowanym renderingu.
:warsztatunreal:engine:generalist
Warsztaty poświęcone tworzeniu projektów filmowych w środowisku Unreal Engine 5, które wprowadzą uczestników w świat wirtualnej produkcji filmowej oraz interaktywnych narracji 3D. Zajęcia mają charakter praktycznych ćwiczeń pod okiem eksperta. Podczas kursu uczestnicy zbudują własną animowaną scenę, rozwijając umiejętności, które wzbogacą ich portfolio.
Program warsztatów
- Wprowadzenie do Unreal Engine 5 – poznanie interfejsu, podstawowych narzędzi i workflow programu.
- Budowanie wirtualnego środowiska – tworzenie przestrzeni 3D, wprowadzanie modeli, ustawienia światła, kamer i postaci.
- Tworzenie narracji filmowej w UE5 – prowadzenie wizualnej opowieści za pomocą ujęć, ruchu kamery i kompozycji kadru.
- Cinematic Workflow – podstawy pracy z sequencerem, animacją oraz przygotowaniem scen do renderingu.
- Eksport i finalizacja projektu – poprawne przygotowanie i eksport materiału do prezentacji.
- Projekt praktyczny – rozpoczęcie pracy nad animowaną sceną opartej na referencjach, od koncepcji po render.
Profil uczestnika warsztatów
Kurs skierowany jest do osób, które chcą zdobyć praktyczne umiejętności tworzenia cinematiców w środowisku Unreal Engine 5. Zapraszamy:
- twórców filmowych i artystów wizualnych, którzy chcą poszerzyć warsztat o produkcję real-time
- grafików 3D oraz twórców gier zainteresowanych filmowym storytellingiem,
- studentów animacji, grafiki i kierunków filmowych,
Warsztaty nie wymagają zaawansowanej znajomości UE5, wystarczy podstawowa wiedza z zakresu 3D i chęć nauki w intensywnej, praktycznej formule.
Uczestnik na zajęcia musi przyjść z własnym sprzętem oraz z pobraną aktualną wersją programu Unreal Engine 5.6.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych: Rozwój Sektorów Kreatywnych
Czytaj dalej...